Privacyverklaring

Introductie
In deze privacyverklaring wordt beschreven welke persoonsgegevens wij van u verzamelen, wanneer u informatie aan ons aanlevert en de manier hoe wij die (persoons)gegevens verwerken. Ook vindt u in deze privacy verklaring de informatie over uw rechten met betrekking tot de verwerking van uw persoonsgegevens. 

De verwerkingsverantwoordelijke 
De verwerkingsverantwoordelijke is AGTT B.V. en/of een gelieerde onderneming van AGTT B.V., die ieder een afzonderlijke en zelfstandige rechtspersoon zijn. In deze privacyverklaring worden zij collectief aangeduid als “AGTT B.V.” of als “wij”, “onze” of “ons”. Deze privacyverklaring geldt voor elk van deze ondernemingen afzonderlijk.

De betrokkenen
Wij kunnen persoonsgegevens verzamelen en verwerken van: 

  • onze klanten, leveranciers, zakelijke contacten en potentiële klanten (en/of van aan hen verbonden personen); 
  • personen van wie wij persoonsgegevens verkrijgen bij het verlenen van zakelijke diensten aan onze klanten (bijv. de werknemers, klanten en leveranciers van onze klanten, familieleden van onze klanten en werknemers, contactpersonen bij overheidsinstanties, andere adviseurs van de betrokkene); 
  • onze werknemers en sollicitanten; en 
  • de bezoekers van onze website en social media. 

Welke soorten persoonsgegevens verwerken wij van u
Afhankelijk van het soort verleende diensten, onze wettelijke verplichtingen, onze gerechtvaardigde belangen of de specifieke toestemming die u ons hebt verleend, kunnen wij de volgende soorten persoonsgegevens verzamelen en/of bewaren: 

  • basisgegevens zoals uw naam, leeftijd, geboortedatum;
  • basisgegevens zoals uw geslacht, taal, uw burgerlijke staat (bijv. samenwonend, gehuwd etc.);
  • uw contactgegevens (bijv. naar adres, woonplaats etc.);
  • uw beroepsmatige activiteiten; 
  • uw zakelijke- en opleidingsgegevens;
  • identiteitsgegevens (bijv. BSN nummer, paspoort en ID bewijs); 
  • bank, salaris-, inkomens- en belastinggegevens, kredietwaardigheid en andere financiële informatie; 
  • persoonsgegevens die u ons verstrekt in de loop van de dienstverlening en andere persoonsgegevens die u ons verstrekt.

Wij verzamelen primair geen bijzondere categorieën van persoonsgegevens. Deze bijzondere categorieën omvatten raciale of etnische gegevens, politieke opvattingen, religieuze of levensbeschouwelijke overtuigingen, lidmaatschap van een vakbond, medische gegevens van lichamelijke of psychische aard, verwerking van genetische gegevens, biometrische gegevens, gegevens met betrekking tot seksueel gedrag of seksuele gerichtheid, en strafrechtelijke gegevens. Indien hiervan wel sprake zal zijn zal hier specifieke goedkeuring van de betrokkene worden gevraagd. 

Hoe verzamelen wij uw persoonsgegevens
Voor het uitvoeren van onze opdrachten en dienstverlening vragen wij u bepaalde informatie, bestanden en/of overige soorten gegevens te verstrekken aan ons. We kunnen persoonsgegevens verzamelen of verkrijgen doordat u deze aan ons verstrekt. 

Daarnaast kunnen wij deze informatie verzamelen en verkrijgen doordat anderen die gegevens aan ons verstrekken. Dit kunnen bijvoorbeeld zijn: 

  • via onze klanten over hun werknemers;
  • via onze klanten en andere betrokkenen van wie zij persoonsgegevens verzamelen;
  • andere adviseurs van de betrokkene; 
  • overheidsinstanties, of derde dienstverleners die wij gebruiken om onze zakelijke activiteiten te verrichten, 

Tot slot door bijvoorbeeld uw bezoek aan onze website en toepassingen op social media of doordat deze openbaar toegankelijk zijn via de Kamer van Koophandel, Company.info en Kadaster.

Gebruik van persoonsgegevens
Met uitzondering van gevallen waarin wij uw persoonsgegevens verwerken op basis van uw (nadrukkelijke en specifieke) toestemming, kunnen wij uw persoonsgegevens voor de hieronder beschreven doeleinden verwerken omdat verwerking noodzakelijk is voor:

  • de naleving van onze verplichtingen volgens wet- en regelgeving; 
  • de uitvoering van onze gesloten overeenkomst tot dienstverlening waarin u ons heeft verzocht tot het uitvoeren van de daarin genoemde werkzaamheden; 

We gebruiken persoonsgegevens voor de volgende doeleinden: 

  • Analyse, beoordeling en acceptatie van een klant, het aangaan en uitvoeren van overeenkomsten met een klant en de afwikkeling van betaaltransacties: bij aanvang van opdracht en de uitvoering van werkzaamheden zijn wij wettelijk verplicht bepaalde stappen te ondernemen. We zullen persoonsgegevens moeten verwerken van onze klanten, hun UBO(‘s) – uiteindelijke begunstigden – en hun vertegenwoordigers. 
  • Het verlenen van zakelijke diensten aan onze (potentiële) klanten. We verwerken persoonsgegevens om die diensten aan onze (potentiële) klanten te leveren. Dat kunnen gegevens van de betrokkene zelf zijn, van de werkgever van betrokkene en/of van een partij met wie betrokkene een overeenkomst aangaat;
  • De ontwikkeling en verbetering van producten en/of diensten: we verwerken persoonsgegevens om onze bedrijfsactiviteiten uit te voeren, waaronder het beheer van de relatie met onze klanten, het vervullen van onze administratieve, boekhoudkundige en zakelijke verplichtingen, het onderhoud en gebruik van onze IT-systemen, het ontwikkelen van onze bedrijfsactiviteiten en diensten en het beheer van onze systemen en applicaties; 
  • We verzamelen ook persoonsgegevens van onze eigen medewerkers in het kader van de administratie, het beheer en de bevordering van onze bedrijfsactiviteiten;
  • Veiligheids-, kwaliteits- en risicomanagement: er kunnen persoonsgegevens worden verwerkt met het oog op de bescherming van onze eigen gegevens en die van onze klanten, alsook in het kader van interne kwaliteits- en risicobeoordelingen; 
  • Wettelijke verplichtingen: net als andere zakelijke dienstverleners gelden voor ons verplichtingen op grond van wet- en regelgeving, alsmede professionele verplichtingen. We moeten daarom bepaalde gegevens bijhouden om aan te tonen dat onze diensten overeenkomstig aan die verplichtingen zijn verleend. Die bestanden kunnen ook persoonsgegevens omvatten;
  • De bescherming van onze rechten en die van onze klanten. 

Aan wie maken wij uw persoonsgegevens bekend
Van tijd tot tijd zullen wij voor de bovengenoemde doeleinden persoonsgegevens doorgeven of bekendmaken aan derden, waaronder maar niet beperkt tot overheidsinstanties, beroepsorganisaties en derden die namens ons diensten verlenen, zoals aanbieders van webhostingdiensten, IT-leveranciers, leveranciers van betaaldiensten, leveranciers van diensten voor klantenrelatiebeheer. 

Indien we uw persoonsgegevens bekendmaken aan derden die namens ons diensten verrichten, zullen we ervoor zorgen dat deze dienstverleners uw gegevens alleen overeenkomstig onze instructies gebruiken en zullen we hun geen toestemming geven om persoonsgegevens te gebruiken of bekend te maken, tenzij dat noodzakelijk is om namens ons diensten te verrichten of te voldoen aan de toepasselijke wettelijke verplichtingen. 

We kunnen uw persoonsgegevens ook bekendmaken aan derden indien wij hiertoe gehouden zijn op grond van de wet, een toezichthoudende instantie, of ten behoeve van of in verband met een gerechtelijke procedure, of anderszins met het oog op de vaststelling, uitoefening of verdediging van onze rechten.

Rechten van de betrokkene
Indien wij optreden als verwerkingsverantwoordelijke voor uw persoonsgegevens kunt u een aantal rechten uitoefenen met betrekking tot uw gegevens, waaronder: 

  • inzage in de gegevens die wij van u hebben; 
  • vragen om rectificatie indien de gegevens die wij hebben niet accuraat zijn; 
  • verzoek tot verwijdering van uw persoonsgegevens; 
  • intrekking van uw toestemming voor de verwerking van uw persoonsgegevens (gesteld dat wij uw persoonsgegevens op basis van uw toestemming verwerken); 
  • beperking van de verwerking van uw persoonsgegevens; 
  • het maken van bezwaar tegen onze verwerking van uw persoonsgegevens; 
  • verzoek tot het overdragen van uw gegevens aan een andere verwerkingsverantwoordelijke (gegevensoverdraagbaarheid). 

We zullen ervoor zorgen dat u uw rechten als betrokkene kunt uitoefenen overeenkomstig de voorschriften van de toepasselijke privacywetgeving. Het is ook mogelijk dat wij niet aan uw verzoek kunnen voldoen, bijvoorbeeld omdat de verwerking van bepaalde persoonsgegevens vereist is op grond van onze wettelijke en/of beroepsmatige verplichtingen of om andere redenen (bijv. in verband met een gerechtelijke procedure). Mochten wij niet in staat zijn om aan een bepaald verzoek gehoor te geven, dan zullen wij u onze redenen hiervoor uiteenzetten. 

Om te voorkomen dat wij zonder toestemming uw persoonsgegevens bekendmaken, moeten wij uw identiteit verifiëren. In geval van twijfel of onduidelijkheid zullen wij u eerst om aanvullende informatie vragen (bijv. een ID bewijs).

Duur van de verwerking
We zullen uw persoonsgegevens in onze systemen bewaren gedurende de langste termijn van de volgende termijnen: 

  • zo lang als nodig is voor het doeleinde waarvoor de gegevens zijn verzameld; 
  • gedurende de vereiste wettelijke termijn; of 
  • tot het einde van de aansprakelijkheidstermijn waarbinnen gerechtelijke procedures of onderzoeken kunnen worden ingesteld naar aanleiding van onze dienstverlening. 

Nadat de toepasselijke bewaartermijn(en) verstreken is (zijn), zullen de persoonsgegevens worden verwijderd of geanonimiseerd.

Gegevensbeveiliging
Wij zorgen ervoor dat de gepaste technische en organisatorische maatregelen worden genomen om uw persoonsgegevens te beschermen tegen misbruik of abusievelijk, onrechtmatige of ongeoorloofde vernietiging, verlies, wijziging, bekendmaking, verwerving, inzage of vergelijkbare risico’s, zoals het gebruik van antivirusprogramma’s, firewalls, veilige servers, encryptiesoftware voor harde schijven, wachtwoordbescherming, fysieke toegangscontrole, dubbele authenticatie en inbraak- en onregelmatighedendetectie. 

Onze medewerkers die toegang hebben tot uw persoonsgegevens zijn getraind gehouden aan procedures om de geheimhouding van die gegevens te waarborgen. Zij krijgen alleen toegang tot uw persoonsgegevens voor zover zij deze informatie nodig hebben om hun taken naar behoren uit te voeren. De personen die uw gegevens kunnen raadplegen, zijn eveneens gehouden tot strikte professionele geheimhouding.

Bij de bescherming van uw gegevens zullen we tenminste dezelfde bescherming hanteren als voor onze eigen gegevens. 

Cookies
Navigatie op onze website kan ertoe leiden dat cookies naar uw computer worden gestuurd. Cookies zijn kleine tekstbestanden die op uw computer worden geplaatst door de websites die u bezoekt.

Minderjarigen beleid
AGTT B.V. is zich bewust van het belang om de privacy van minderjarigen te beschermen, met name in een online omgeving. Onze websites zijn niet speciaal bedoeld voor of gericht op minderjarigen. 

Het is ons beleid om nooit bewust door middel van onze websites informatie te verzamelen of te bewaren van personen die jonger zijn dan 16 jaar. Als je jonger bent dan 16, moet je toestemming vragen aan een van je ouders of je voogd om informatie te verstrekken via onze website. 

Wijzigingen privacyverklaring
Deze privacyverklaring geldt met ingang van mei 2020. Wij passen deze verklaring periodiek aan op basis van wijziging van dienstverlening en/of wetgeving hieromtrent. We raden u daarom aan deze regelmatig te raadplegen om er zeker van te zijn dat u nog altijd akkoord gaat met onze gegevensverwerkingsactiviteiten.

Vragen en klachten?
Als u nog vragen of klachten heeft met betrekking tot deze privacyverklaring of de manier waarop wij uw persoonsgegevens verzamelen en verwerken, neem dan contact met ons op via info@agtt.nl. Wij zullen zo spoedig mogelijk op uw vraag, verzoek of klacht reageren.